Three days left

Det är måndag idag och det betyder att det snart är torsdag. För ni vet väl vad som händer på torsdag eller? Dåligt i fall ni inte gör det. New Moon har premiär på natten och jag ska åka till huvudstaden. Nu har Mina även fixat så att vi kan gå på den officiella förfesten till New Moon (jag vet, förfest till en film..hehe) som tydligen är inne i Stockholm. Det låter väldigt fancy pancy och då sitter jag och undrar vad sjutton jag ska ha på mig då! Det känns som att alla i Stockholm har det senaste, finaste, dyraste och så kommer jag dit med mina trasor. Nej nej. Vad ska jag göra? Hjälp, någon?

Jag är sämst på att byta ämne så där smooth som alla andra gör så jag säger det så ni fattar, jag byter ämne nu. Måste berätta om en rolig biologilektion idag, vi fick testa om vi hade anlag för olika grejer. Vi kollade till exempel ögonfärg och det är skitcoolt, färgen beror dels på vilka gener man har, ni vet det där med dominanta och recessiva anlag, och dels på hur tjock hornhinnan är. Så om man har mörkbruna ögon har man antagligen en tjock hornhinna och om man har ljusa har man en tunn. Det tyckte jag var skitcoolt. Dock ledde detta till att en del kallade mig för tjockisöga resten av lektionen. Testen gjorde även att folk upptäckte sneda fingrar och färgblindhet. Skitcoolt! Tydligen så är anlaget för spikrakt hår recessivt, I'm special! Och just det...vi kom fram till att vi är unika. Precis som alla andra. Hahaha.

Och jag är verkligen sjukt bra på att fixa bilar, i fall ni undrar. Lyckades få igång en icke-fungerande bil förut. Bäst!

Åh, han ser så ledsen ut. Det är nästan så man vill trösta honom :) Jenny likes fangs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0