Stockholm

Har varit i Stockholm den här helgen, det kunde inte varit bättre! Hälsade på Mina samtidigt som vi passade på att se New Moons smygpremiän i torsdags. Det började med att jag åkte till huvudstaden i torsdags (skippade skolan med andra ord) och åkte världens bekvämaste buss. Buss4you är verkligen bäst, man har internet, toalett och jättesköna säten.  Anyway så kom jag till Mina typ vid fem på eftermiddagen och då var det bråttom, vi hade nämligen biljetter till den officiella förfesten till New Moon på Kungsträdgården i centrala Stockholm. Förfesten var en flopp, i alla fall för sådana som vi som inte vill bli intervjuade och vara med i MTV. Man vill ju inte framstå som värsta Twilight-freaket (även om vi kanske är det, haha). Vi fick mat, dryck och en snygg t-shirt. Sedan åkte vi till biografen där vi skulle se på Twilight och sedan New Moon. Tyvärr så var vi omgivna av fjortisar som skrattade åt precis allt och applåderade varje gång Edward syntes. Det var så sjukt irriterande, men de var inte lika jobbiga under andra filmen. Filmen var jättebra, vet inte om det är för att Robert Pattinson är så jävla snygg eller för att Kristen Stewart är så sjukt bra skådespelerska. Jacob råkade även vara snygg i den här filmen, och Jasper, och Carlisle och...aa...alla är så sjukt snygga! Vi kom hem ganska sent sedan på natten, typ vid 3 och då var vi helt döda. Det fanns inte annat än att ta på sig bettskenan och sova. Vilket var så skönt, hoppades på att drömma lite om Robert Pattinson men vet inte om jag gjorde det, minns inte det i sådana fall. Hehe.

På fredagen bestämde vi oss för att shoppa, inget märkvärdigt förutom att det är så sjukt mycket folk överallt i jämförelse med lilla Jönköping. När frågan om vart vi skulle äta kom upp var inget annat ställe mer självklart än....wait for it...wait for it...McDonald's! Hehe. Sedan gick vi till Gallerian där de hade italiensk glass som jag bara var tvungen att testa. Det var så sjukt gott! Jag beställde en kula och fick typ tre, mmm! Det var första gången jag åt glass med kiwismak och även om det kanske låter lite skumt var det jättegott! Vi var rätt så trötta efter att ha gått runt och tittat i affärer hela dagen så vi bestämde oss för att stanna hemma och titta på idol (jag kanske tjatade lite, var ju tvungen att se Erik). Blev så sjukt chockad att han hängde löst och vad fan hände med Reza? Hon och Erik var bäst! Tove skulle åkt ut! Åh, jag blir så sur på alla som röstar på henne.

Crowded

På lördagen kom jag på att jag ville gå till gamla stan och äta glass på Ben&Jerry's baren. Vi passade även på att shoppa lite till, det finns hur många affärer som helst, man hinner inte gå runt på en dag. Upptäckte en mycket god Ben&Jerry's, den var så god att jag tror att det är min nya favorit. Caramell Chew Chew eller något sådant hette den. Mums! Drack även glögg utanför slottet! Livet ju! Älskar glögg!


Gamla stan at night

På kvällen blev det utgång såklart! Först åkte vi till Stureplan, jag fick en chock när jag kom dit. Helt seriöst alltså, snobbar överfuckinallt! (återkommer till det senare) Anyway så gick vi till en lite fancy restaurang som heter Vapiano, har aldrig varit på en restaurang där man antingen måste boka bord eller vänta i hela 40 min för att få ett bord. Vi fick skriva upp oss någonstans och sedan stå och hänga vid typ entrén i typ 40 min. Haha. Sedan fick vi gå in till vårt bord och det var jättecoolt, de lagar maten precis där så att man ser vad det är man får. Eftersom det var en italiensk restaurang bestämde jag mig för pizza. Och jisses vad stor den var! Orkade bara en halv! Funderade på efterrätt bara för att jag var så sugen men struntade i det så vi begav oss till ett ställe som heter Collage. Där Kenza brukar hänga tydligen.


Collage

Collage var det mest snobbiga stället jag har varit på. Förutom att inträdet och garderoben kostade tvåhundra kronor. Var alla som var där snobbar à la Chuck Bass stil (Gossip Girl, you can google it). Jag förstår inte grejen! Inte en enda kotte hade jeans på sig! Alla killar hade antingen skjorta med en färgglad fluga och manchesterbyxor. Eller skjorta. hängslen, spetsiga skor. Eller en annan variant, byxor med höga typ tjejstövlar. Det värsta var när ett gäng killar, som såklart såg ut så som jag nyss beskrev, kom och satte sig bredvid mig och Mina. De var rätt så trevliga till att börja med, tills en kille tog fram sin iPhone och gick in på Facebook och började visa alla sina bilder. Eller tills han började sjunga kareoke på mobilen. Eller tills han ville att jag skulle dansa tryckare med honom på dansgolvet när allt som spelas är techno2000. Eller tills han började avbryta den söta killen som försökte ta kontakt med mig. Fudge för sådana egokillar! På vägen hem blev inte saken bättre, vi kunde inte skaka av oss en sjukt irriterande men tyvärr ganska snygg kille som inte fattade att vi inte ville prata med honom. Haha. Stackars liten, jag satt där bara och garvade åt honom.

Helgen har varit helt underbar, helt utan plugg och bekymmer. Men nu är det dags...fysikprovet är om bara några dagar. Måste nog plugga lite nu....

Kommentarer
Postat av: Mina

haha kul att läsa om våra intriger:P:P var den jobbiga killen i slutet snygg?????

2009-11-22 @ 19:34:41
Postat av: Louise

Kul att du haft en bra helg! :D saknar dig <3

2009-11-23 @ 00:20:50
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0